Decizii ale Biroului Federal din data de 11 martie 2013

La sedinta de Biroul Federal din data de 11 martie 2013 au fost prezenti  13 membri ai BF, iar ca invitat din partea ANST a fost prezent domnul Lucian Vasiliu. In cadrul sedintei au fost aprobate mai multe decizii, dupa cum urmeaza:

1. Informare asupra schimbarii locatiei Campionatului European U20, masculin, Divizia B, 2013 – va fi gazduit de municipiul Pitesti
2.Informare referitoare la faptul ca FIBA a acceptat candidatura Romaniei pentru organizarea Campionatului Mondial U17, masculin, 2014 – gazduit de municipiul Craiova.
3.La propunerea Colegiului Central de Antrenori, BF a aprobat antrenorii loturilor nationale dupa cum urmeaza:
MASCULIN
Lotul national de seniori - Marcel TENTER (antrenor principal); isi va stabili staff-ul tehnic
Lotul national universitar - Tudor COSTESCU (antrenor principal) si Paul MIRON (antrenor secund)
Lotul national U20 - Hristu SAPERA (antrenor principal) si Gabriel CLAPON (antrenor secund) si Claudiu FOMETESCU (antrenor secund)
Lotul national U18 - Razvan CENEAN (antrenor principal); isi va stabili staff-ul tehnic
FEMININ
Lotul national de senioare - Florin NINI (antrenor principal) si Dan FLESERIU (antrenor secund)
Lotul national universitar - Dan CALANCEA (antrenor principal); isi va stabili staff-ul tehnic
Lotul national U20 - Dan FLESERIU (antrenor principal); isi va stabili staff-ul tehnic
Lotul national U18 - Florin COVACIU (antrenor principal); isi va stabili staff-ul tehnic
 
4.La initiativa CSU Atlassib Sibiu, pe care au agreat-o inca 4 echipe situate in prezent in grupa valorica 9-16, s-a propus ca in play-out sa se mai joace doar jocurile pentru locurile 13-16, in vreme ce echipele situate pe locurile 9-12 la finalul sezonului regulat sa nu mai joace in play-out si sa-si mentina locurile din clasament. Dupa o ampla analiza si mai multe discutii, in care s-a facut referire si la propunerea CCCLT ca primul tur din play-out sa se joace dupa sistemul 2 din 3 meciuri, BF a decis ca primul tur din play-out sa se joace, conform Regulamentului Specific al LNBM, dupa sistemul 3 jocuri din 5. Pentru jocurile din urmatoarele tururi din play-out se respecta RSLNBM.
Totodata, s-a mai decis ca la prima Adunare Generala sa se faca propunerea ca, din sezonul urmator, primul tur din cadrul play-off sa nu se mai joace, urmand ca Adunarea Generala sa decida asupra acestui aspect din calendarul competitional.
 
5.Informare asupra situatiei extratransferurilor efectuate pana la data limita, 28 februarie: s-au efectuat 15 extratransferuri in cadrul LNBM si 4 extratransferuri in cadrul LNBF.
 
6.Memorii
- Cazul TOPAN Claudiu Daniel – nu se admite solicitarea de relegitimare, deoarece sportivul in cauza a jucat pentru U-Mobitelco Cluj-Napoca (U15, masculin) in ianuarie 2012.
- Cazul Artemis DRAGOMIR  – este transferabila la MC Cluj-Napoca
- Cazul Bogdan Alexandru DIMA – se aproba solicitarea de transfer, dar cu dezlegarea de la ACS Dan Dacian
- Cazul sportivelor CHELARIU, LACHE si DUMITRACHE – in baza art. 16.10 din RGOC, se acorda drept de joc pentru echipa de U23 a CS Olimpia Bucuresti, dar numai cu acceptul scris al CSM Bucuresti.
- Cazul Marius CIOTLAUS – nu se acorda drept de joc pentru CSS Craiova (este legitimat la SCM U Craiova)
 
7.Diverse
- La propunerea secretarului general, care a prezentat propunerea CCA, s-a decis ca arbitrul international Doru VINASI sa devina presedinte interimar al Colegiului Central de Arbitri, in locul regretatului Radu Draganescu. Drept urmare, s-a mai decis ca Doru VINASI sa faca parte si din Comisia Tehnica Video (analizeaza contestatiile referitoare la arbitraje). Astfel, aceasta Comisie este formata din Doru Vinasi (presedinte interimar CCA), Marius Marinescu (presedinte CCC) si Zoltan Raduly (vicepresedinte CCA).
- Propunerea CC Arbitri ca la toate jocurile de la turneele finale de juniori sa fie arbitrate in 3 a fost respinsa, precizandu-se ca trebuie respectat RGOC.
- Propunerea CC Arbitri de modificare a componentei CCA a fost respinsa, BF dorind ca mai intai sa aprobe noul Regulament al Arbitrilor de Baschet si dupa aceea sa aleaga membrii componenti ai CCA.
- BF a decis, cu 12 voturi pentru si o abtinere ca Adunarea Generala ordinara a FR Baschet sa fie organizata in data de 27 mai 2013.
- BF a decis, cu 13 voturi pentru, ca Adunarea Generala de alegeri a FR Baschet sa fie organizata in decembrie 2013, urmand ca data sa fie stabilita intr-o sedinta ulterioara.
- BF a decis revizuirea Regulamentului de Etica

Parteneri