Pentru prima oara in istoria de 85 de ani a baschetului din Romania, nationalele masculine si feminine au incepand de astazi o identitate de brand. Aceasta premiera pregateste drumul performantei, baschetul romanesc urmand sa prinda aripi incepand cu pregatirile pentru EuroBasket 2017, intreceri care vor fi gazduite anul viitor de Sala Polivalenta din Cluj-Napoca, dar si cu ultimele meciuri din calificarile pentru EuroBasket Women 2017. Astfel, conform anuntului facut in cadrul unei conferinte de presa de catre presedintele FRB, Horia Paun, de astazi, echipa nationala masculina se va numi „Vulturii”, in vreme ce reprezentativa feminina va purta denumirea de „Acvilele” iar imnul baschetului romanesc va fi „Tot mai sus”, celebra melodie semnata GuessWho feat De Moga.
Pentru prima data in istorie, nationalele Romaniei vor avea o identitate, in contextul in care asumarea unei identitati inseamna asumarea unor valori. Prezent la conferinta de presa alaturi de capitanul nationalei feminine, Gabriela Marginean, de componentul nationalei masculine, Andrei Mandache, si de directorul general al Bancii Transilvania, Omer Tetik, presedintele FRB, Horia Paun, a anuntat oficial ca incepand de astazi echipa nationala masculina se va numi „Vulturii”, reprezentativa feminina va purta denumirea de „Acvilele” iar imnul baschetului romanesc devine „Tot mai sus”, celebra melodie semnata GuessWho feat De Moga.
Ca argumentatie principala a noii identitati, trebuie precizat ca baschetul este un sport usor asociabil cu conceptul de zbor si de aceea au fost alese pasari pentru simbolistica. Si cum simbolurile echipelor nationale nu pot fi decat in stransa legatura cu identitatea nationala, noua identitate este strans legata de principalul simbol de pe stema Romaniei, acvila. Acvila de munte, popular numita si vultur (vulturul de piatra, vulturul iepurar), apare in arta heraldica valaha inca din cele mai vechi timpuri si inspira valori precum agilitate, putere si inteligenta. Din punct de vedere cromatic, au fost alese doua din cele trei culori de pe drapelul Romaniei pentru reprezentarea “Acvilelor” si “Vulturilor”, deoarece se considera ca rosu este o culoare calda, culoarea pasiunii, o valoare usor de asociat “Acvilelor”, in vreme ce albastru da impresia de rece, nuantele sale intunecate fiind considerate masculine, de aici si folosirea acestei culori pentru “Vulturi”.
„Prezentarea noii identitati oficiale a celor doua echipe nationale de baschet reprezinta nu doar un moment istoric al unei federatii cu traditie, ci si o etapa care marcheaza revenirea baschetului autohton in sportul de performanta la nivel continental. Am vrut sa marcam momentul participarii Romaniei la EuroBasket 2017, cu atat mai mult cu cat ultima oara cand am fost prezenti la intrecerile europene s-a intamplat acum trei decenii, in 1987. Identitatea vizuala a nationalelor de baschet reprezinta trei vulturi, simbolizand agilitatea, curajul jucatorilor, dar si munca in echipa si inaltimile pe care vrem sa ducem acest sport in Romania. De azi vom avea Acvile si Vulturi”, a mentionat in deschiderea conferintei de presa Horia Paun, presedintele Federatiei Romane de Baschet.
Si cum baschetul este sportul in care trebuie sa stii „sa zbori”, noua identitate a nationalelor tricolore a fost lansata sub sloganul „Romania prinde aripi”, de astazi, „Vulturii” si „Acvilele” urmand sa intre pe terenul de joc pe melodia „Tot mai sus”, semnata de GuessWho feat DeMoga. „Noul imn al baschetului romanesc, Tot mai sus, melodie semnata de GuessWho feat DeMoga, indica foarte clar directia in care tindem sa se indrepte baschetul, un sport extrem de indragit si popular in tara noastra, aflat imediat dupa fotbal in ceea ce priveste numarul de practicanti, dar si celor al sportivilor legitimati. Ii multumim si lui GuessWho (n.n. – numele de scena a rapperului Laurentiu Mocanu)”, care se afla in sala alaturi de noi la aceasta lansare oficiala”, a mai adaugat presedintele FRB, anuntand si ca, oficial, meciul Romania – Israel, din cadrul campaniei de calificare la EuroBasket Women 2017, programat pentru luna noiembrie, in Sala Polivalenta din Cluj-Napoca, va fi primul eveniment in care se va juca purtand noul brand.
„Ca partener principal al baschetului romanesc, Banca Transilvania saluta noua identitate a echipelor nationale. Le dorim acestora sa se identifice cat mai mult cu simbolurile pe care le vor purta de acum inainte, sa fie agile si invingatoare”, a subliniat Omer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania, principalul partener al FRB.
La randul sau, capitanul nationalei feminine, Gabriela Marginean, a mentionat: „Suntem mandre sa fim acvilele sportului romanesc, iar acest element de nouate speram sa fie insotit si de rezultate pe masura asteptarilor. Noua noastra identitate vizuala este cu atat mai bine venita cu cat survine in timpul Jocurilor Olimpice de la Rio. Ne-am dori ca sporturile de echipa din Romania sa fie reprezentate in toate competitiile majore, Europene, Mondiale sau Jocuri Olimpice, acolo unde nu sunt urmarite doar de fanii din tara noastra, ci si de cei din intreaga lume.”
Prezent la conferinta de presa si aflat in plina recuperare medicala dupa accidentarea suferita in timpul turneului din China, Andrei Mandache, unul dintre componentii de baza ai nationalei masculine, a spus: „Noua identitate ne bucura si ne obliga in acelasi timp – vom incerca sa ne comportam ca niste vulturi sau, in orice caz, sa demonstram ca avem cate ceva din agilitatea si inteligenta lor. La mandria si onoarea de a reprezenta Romania se adauga acum un si mai puternic sentiment de apartenenta nationala. Speram ca fanii nostri vor primi bine aceasta schimbare si ne vor fi alaturi in drumul nostru spre baschetul care conteaza!”
Foto (copyright frbaschet.ro - credit Alina Cojocaru)